O Κριστιάνο Vs του πλανήτη γη

O Κριστιάνο Vs του πλανήτη γη

Ο Κριστιάνο Ρονάλντο ήθελε να συνδυάσει το ρεκόρ εμφανίσεων στην Εθνική Πορτογαλίας, αλλά και στα τελικά του Euro, με μια νίκη κι ένα γκολ κόντρα στην Αυστρία. Κέρδισε κι έχασε πέναλτι, πέτυχε ένα γκολ που ακυρώθηκε σωστά γιατί βρίσκονταν σε θέση οφσάιντ κι ο γιγάντιος αυστριακός τερματοφύλακας Αλμερ πρέπει να του είπε όχι σε τουλάχιστον έξι περιπτώσεις. Η γαλλική εφημερίδα Λε Μόντ έγραψε ότι ο σκηνοθέτης του χάρισε 52 κοντινά πλάνα σχεδόν ένα σε κάθε δυο λεπτά του ματς. Γιατί προφανώς ήξερε ότι όλος ο κόσμος εκείνη τη στιγμή συζητά για αυτόν και τα κατορθώματα του.   Υπάρχει η υποψία πως όλο το τουρνουά έχει στηθεί πάνω στον Ρονάλντο – μην πάει ο νους σας στο πονηρό, μιλάω για απλές διευκολύνσεις. Ισως είναι σύμπτωση αλλά η Πορτογαλία του μπήκε τελευταία στο τουρνουά, πράγμα που σημαίνει πως ο Κριστιάνο είχε τη δυνατότητα να ξεκουραστεί αρχικά και να προπονηθεί λίγο περισσότερο και λίγο καλύτερα από άλλους στη συνέχεια. Το δεύτερο ματς των Πορτογάλων ορίστηκε στο Παρκ Ντε Πρενς, έδρα της Παρί, που αναμένεται φέτος να κάνει μια τεράστια πρόταση στη Ρεάλ για να τον αγοράσει. Την πρώτη αγωνιστική ψηφίστηκε μέσα στους καλύτερους 11, παρόλο που κόντρα στην Ισλανδία δεν έκανε τίποτα. Ναι, ο κόσμος περιστρέφεται γύρω του – είναι από τους λίγους που έχει δικαίωμα να το πιστεύει.

Σύμφωνα με το Forbes

Πριν λίγο καιρό μια οικονομική εφημερίδα παρουσίασε την οικονομική του κατάσταση εξηγώντας τι σημαίνει η επιχείρηση Ρονάλντο. Διάβαζα νούμερα τόσα πολλά και τόσο μεγάλα που με έπιασε πονοκέφαλος. Αντιγράφω: «Σύμφωνα με το πάντα καλά ενημερωμένο περιοδικό Forbes ο Κριστιάνο Ρονάλντο είναι σήμερα ο πλέον ακριβοπληρωμένος ποδοσφαιριστής του κόσμου. Από το 2014 έχει ξεπεράσει στο σχετικό πίνακα εσόδων τον Λιονέλ Μέσι, που μπορεί να έχει περισσότερους προσωπικούς τίτλους στην καριέρα του, ωστόσο δεν έχει τους χορηγούς του Πορτογάλου. Από το 2014 ήταν μόνο ένας αθλητής στον κόσμο κερδίζει περισσότερα χρήματα από τον άσο της Ρεάλ: πρόκειται για τον Αμερικανό πυγμάχο Φλόιντ Μέιγουέδερ, ο οποίος έχει το προνόμιο να είναι διοργανωτής κάθε αγώνα μποξ στον οποίο παίρνει μέρος».   

Πάντοτε σύμφωνα με το Forbes «ο Ρονάλντο εισέπραξε πέρυσι περισσότερα από 70 εκατομμύρια ευρώ. Κάτι παραπάνω από το ένα τρίτο αυτών των ετήσιων αποδοχών του (περίπου 30 εκατ ευρώ) προήρθε από τα συμβόλαια που έχει υπογράψει με τους χορηγούς του. Τον επενδυτικό όμιλο του Ρονάλντο διευθύνει ο αντζέντης του ο κ. Ζορζ Μέντεζ, που διαχειρίζεται συνολικά κεφάλαια της τάξης των 516 εκατ ευρώ».

Όλα τα συμβόλαια του Ρονάλντο είναι προσωπικά – κανείς δεν υπογράφει τίποτα εκ μέρους του. «Ο Ρονάλντο έχει συνεργαστεί με άπειρες εταιρίες περιστασιακά, αλλά έχει τέσσερις σταθερούς χορηγούς εδώ και μια δεκαετία. Η αγγλοολλανδική εταιρεία Unilever, που τον χρησιμοποιεί για να διαφημίζει τα σαμπουάν της, η γνωστή εταιρεία ελβετικών ρολογιών Tag Heuer, η πορτογαλική εταιρεία ρούχων Sacoor Brothers καθώς και η γνωστή μας Herbalife είναι μαζί του πάνω από μια δεκαετία. Φυσικά ο πιο σταθερός χορηγός του είναι η αμερικανική εταιρεία αθλητικού ρουχισμού Nike, που βασίζει πάνω του όλες σχεδόν τις καμπάνιες της και τον πληρώνει συμβόλαιο 10 εκατ δολαρίων το χρόνο». Η σχέση του μαζί της δείχνει και τι τύπος είναι: μολονότι η Nike υπολογίζεται ότι του έχει δώσει πάνω από 70 εκατ ευρώ τα δέκα τελευταία χρόνια,  ο αθεόφοβος, εδώ και δυο χρόνια έχει ιδρύσει τη δική του εταιρία ρουχισμού και λανσάρει τη σειρά CR7, με την οποία ανταγωνίζεται την ίδια τη Nike!    

 

Ρήτρα ένα δισεκατομμύριο ευρώ

Εντυπωσιακή όπως διαβάζω είναι και η οικονομική συμφωνία του με τη Ρεάλ. Αν κάποιος θέλει να τον αποκτήσει χωρίς τη συναίνεση της Βασίλισσας, για να σπάσει το συμβόλαιο του πρέπει να πληρώσει το απίστευτο ποσό του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ! Φυσικά δεν θα το κάνει ποτέ κανείς, αλλά η ρήτρα μπήκε για να νοιώθει η Βασίλισσα εξασφαλισμένη ότι ο Μέντεζ δεν θ αρχίσει να τον προξενεύει δεξιά κι αριστερά. Στο κομμάτι πολύ σωστά επισημαίνεται ότι «η Ρεάλ και ο Ρονάλντο είναι σχεδόν συνεταίροι». Με βάση ένα ειδικό όρο ο Ρονάλντο εισπράττει το 60% του οτιδήποτε πουλάει η Ρεάλ, αν αυτό φέρει το όνομα του (καπελάκια, φόρμες, φούτερ, πόστερ κτλ) – μόνη εξαίρεση οι φανέλες της! Ο Ρονάλντο εισπράττει χρήματα ακόμα και από τα τουρνουά προετοιμασίας που δίνει η ομάδα, αν και εφόσον προσδιορίζεται στα συμβόλαια ότι θα αγωνιστεί. Ούτε ο Ντέιβιντ Μπέκαμ δεν είχε τέτοιους όρους.

 

Η γη ολόκληρη 

Όμως το πιο ωραίο – και ίσως και η εξήγηση για την τωρινή του κακοδαιμονία- είναι η σχέση του με τα Social Media. Στην ομάδα των συνεργατών του περίοπτη θέση έχει ο Λουίς Κορέια, υπεύθυνος για την παρουσία και την προβολή του στα Social Media. Όπως επισημαίνεται «ο Πορτογάλος είναι ο απόλυτος σταρ των Social Media: έχει 102 εκατ φανς στο Facebook, τον ακολουθούν 35 εκατ άνθρωποι στο twitter και 17 εκατ περίπου στο Instagram. Υπολογίζεται ότι το βράδυ του τελικού του Τσάμπιονς λιγκ και μετά την εκτέλεση του τελευταίου πέναλτι από τον ίδιο, το όνομα του αναφέρθηκε σε πάνω από 1 εκατομμύριο twit σε όλο τον πλανήτη! Η Repucom, εταιρία που σχεδιάζει τις διαφημιστικές καμπάνιες της Nike, ισχυρίζεται ότι ο Ρονάλντο είναι ένας από τους πιο γνωστούς ανθρώπους στον κόσμο. Τον αναγνωρίζει, λένε οι σχετικές έρευνες, το 95% των δυτικοευρωπαίων, το 41% των αμερικανών, το 86% των κατοίκων της Ασίας και το 94% των Λατινοαμερικάνων. Ο Πολ Σμιθ, CEO της  REPUCOM, ισχυρίζεται ότι μεταξύ εξίμισι χιλιάδων προσωπικοτήτων στη γη, ο Ρονάλντο έχει τη τρίτη μεγαλύτερη αναγνωσιμότητα: τον ξεπερνούν ο Πάπας και ο Ομπάμα»!

 

Ωραία είναι αυτά, αλλά μεταξύ των εκατομμυρίων που τον ακολουθούν πρέπει να υπάρχουν πολλοί που δεν τον γουστάρουν. Η κακοδαιμονία που προκαλεί το κακό μάτι δεν παλεύεται. Από χθες βράδυ θα τον ακολουθούν ακόμα πιο πολλοί. Πιθανότατα για να του κάνουν πλάκα….   

Η νίκη της Ρεάλ στο Μιλάνο με τον Ρονάλντο παρόντα εκτόξευσε τα έσοδα της Βασίλισσας – η Παρί είναι έτοιμη να πληρώσει 110 εκατ ευρώ για να τον αποκτήσει. Πολλοί βέβαια τον μισούν, τον θεωρούν αλλαζόνα και φιγουρατζή: δεν μοιάζει να ανησυχεί. Το 2008, όταν είχε κερδίσει την πρώτη του Χρυσή Μπάλα, η Νike είχε στήσει γύρω του μια καμπάνια με βασικό μότο «η αγάπη σας με δυναμώνει, το μίσος σας με κάνει ασταμάτητο». Οι άνθρωποι έβλεπαν μπροστά…