Μια ακόμα χαμένη ευκαιρία

Μια ακόμα χαμένη ευκαιρία


Ο Παναθηναϊκός ηττήθηκε με 3-1 στο Αρτέμιο Φράνκι από την Φιορεντίνα κι έχασε μια ευκαιρία για μια σπουδαία ευρωπαϊκή διάκριση. Αν απέκλειε την ιταλική ομάδα τον περίμενε η Τσέλιε από την Σλοβενία που απέκλεισε στα πέναλτι την Λουγκάνο – κι αυτό νομίζω τα λέει όλα. Παίζοντας σε ένα γήπεδο που ανακαινίζεται, μπροστά σε μόλις 24 χιλιάδες θεατές, ο ΠΑΟ δεν βρήκε στο καλό του δεύτερο ημίχρονο το γκολ που θα έστελνε το ματς στην παράταση. Αποκλείστηκε τελικά από μια ομάδα που σε δυο ματς ήταν καλύτερή του μόνο σε ένα ημίχρονο: στο πρώτο του χθεσινού παιγνιδιού. Πράγμα που στην ομάδα του Ρουί Βιτόρια στοίχισε πολύ ακριβά.   

https://www.gazzetta.gr/sites/default/files/styles/amp_1200x675_16_9/public/2025-03/6497574_1.jpg?itok=sMErPtM3

Τέσσερις αλλαγές, άλλη ομάδα

Ο ΠΑΟ στο πρώτο ημίχρονο ήταν απλά κακός. Οι Πράσινοι ξεκίνησαν το παιχνίδι καταστροφικά: το πρώτο μισάωρο πρέπει να είναι ίσως το χειρότερο τους φέτος στην Ευρώπη εξαιρουμένου εκείνου που είχαν κάνει στο παιχνίδι με την Τσέλσι στο ΟΑΚΑ με την οποία η διαφορά δυναμικότητας ήταν τεράστια. Η Φιορεντίνα με τον Μαντάγκορα να κάνει ό,τι θέλει καθώς ο Μαξίμοβιτς και ο Ουναϊ δεν τον έβλεπαν και με τον Μόουζες Κιν να τρομοκρατεί τον Ααράο, προηγήθηκε με 2-0 μόλις στο 25΄με γκολ του Μαντράγκορα και του Γκούντμουνσον. Επειδή πάντα πρέπει να κοιτάζουμε τι κάνουν και οι άλλοι οφείλω να πω πως ο Ραφαέλε Παλαντίνο που χθες έπαιζε τον πάγκο του διόρθωσε πολύ την Φιορεντίνα που είδαμε στην Αθήνα. Πρώτα από όλα άλλαξε τερματοφύλακα: ο Τερατσιάνο, που χάρισε στον ΠΑΟ ένα γκολ στο ΟΑΚΑ άφησε την θέση του στον γερόλυκο Ντε Χέα που ήταν εξαιρετικός. Ο Παλαντίνο άλλαξε και την άμυνα χρησιμοποιώντας αντί του άγουρου Μορένο τον πιο έμπειρο Πάνγκρασιτς. Ένας άλλος έμπειρος αποδείχτηκε χρήσιμος στη μεσαία γραμμή: ο Κατάλντι που έπαιξε στην θέση του Ρίτσαρτσον, καλύπτοντας την άμυνα και ελευθερώνοντας τον Μαντράγκορα. Την ίδια στιγμή ο Γκούντμουνσον αποδείχτηκε πρόβλημα για την άμυνα του ΠΑΟ γιατί αυτός παίζει στην άξονα και κοντά στον Μόζες Κεν κι όχι στο πλάι όπως ο πολυδιαφημισμένος Μπέρτραν. Αλλά το κακό πρώτο ημίχρονο του ΠΑΟ οφείλεται πολύ και στο ό,τι όπως αποδείχτηκε ο Ρουί Βιτόρια μάλλον δεν κατάλαβε ότι στο ΟΑΚΑ την νίκη του την είχε δώσει η άμυνα που η ομάδα του έπαιξε στο δεύτερο ημίχρονο: ο ΠΑΟ ήταν αργός και νωχελικός – δεν έμοιαζε ομάδα που πήγε να υπερασπιστεί ένα αβαντάζ, κι αυτό πληρώθηκε.

https://www.gazzetta.gr/sites/default/files/styles/article_main_image/public/2025-03/ioannidis_fiorentina.jpg?itok=Toabizqs

Μεταμορφωμένος όπως στο ΟΑΚΑ     

Μετά το εφιαλτικό μισάωρο και αφού ο Παναθηναϊκός έμεινε ζωντανός στο παιχνίδι χάρη σε τρεις μεγάλες επεμβάσεις του Ντραγκόφσκι οι Πράσινοι ισορροπήσαν το ματς και πριν να φύγει το ημίχρονο είχαν ανησυχήσει τον Ντε Χέα με μια προσπάθεια του Μπλαντένοβιτς και ένα σουτ του Τέτε. Ευτυχώς για τον ΠΑΟ αυτή η ισορροπία δεν αποδείχτηκε στάχτη στα μάτια του Βιτόρια που άλλαξε την ομάδα του αρκετά χωρίς να σταθεί στο πως αυτή έκλεισε το ημίχρονο.  

Ο Παναθηναϊκός έπρεπε να επανέλαβε όσα είχε κάνει στο ΟΑΚΑ πριν από μια βδομάδα – δηλαδή να βελτιωθεί στην επανάληψη. Μόνο που αυτή τη φορά ο συντελεστής δυσκολίας ήταν μεγαλύτερος διότι θα έπρεπε να βρει και γκολ που θα του έδιναν την πρόκριση. Ο ΠΑΟ βελτιώθηκε πολύ θεαματικά χάρη στις επιλογές του προπονητή του που πρόσεξε στο δεύτερο ημίχρονο αρχικά ό,τι δεν πρόσεξε στο ξεκίνημα δηλαδή την άμυνα. Ο Βιτόρια έπαιξε στην επανάληψη 3-5-2 με το Μαξίμοβιτς τρίτο στόπερ και αυτό φρέναρε τους Βιόλα. Το πιο θεαματικό στην επανάληψη ήταν η καλή δουλειά του δίδυμου Σιώπης – Ουναϊ: ο πρώτος έκοβε κι ο δεύτερος έραβε. Το σημαντικότερο στο διαφορετικό αυτό σχήμα είναι ότι μπήκε ο Ιωαννίδης στην επίθεση δίπλα στο Σβιντέρσκι. Η είσοδος του Ελληνα φορ άλλαξε την επίθεση του Παναθηναϊκού που πανικόβαλε την Φιορεντίνα κι έχασε τέσσερις ευκαιρίες στα πρώτα 25 λεπτά του δευτέρου ημιχρόνου κυρίως γιατί πατούσε πιο καλά. Ο Ιωαννίδης και ως φορ κρούσης και ως δημιουργός – η φάση που στρώνει την μπάλα στον Τετέ για να σκοράρει είναι δείγμα του αλτρουισμού και της κλάσης του – πανικόβαλε την άμυνα της Φιορεντίνα παρά το σχετικά καλό παιγνίδι του άπειρου 20χρονου Κομούτσο και του Πάγκρατσιτς. Αλλά κι ο Βιτόρια είχε ένα πρόβλημα που δεν μπορούσα να λύσει: τον Μόουζες Κέν. Ο σέντερ φόρ της γηπεδούχου στο πρώτο ημίχρονο είχε τρελάνει τους Ααράο - Ινγκανσον και ο προπονητής του Παναθηναϊκού στο δεύτερο ημίχρονο άλλαξε τον τρόπο του μαρκάρισματός του δίνοντάς στον Ινγκασον την εντολή να τον κυνηγάει παντού. Ο Ισλανδός έκανε ό,τι καλύτερο μπορούσε  όμως ο χαρισματικός αυτός παίκτης μία μόλις φορά ξέφυγε, στο 76’,  βρέθηκε απέναντι στον Ντραγκόφσκι κι έκανε το 3-0.

https://dimages2.gazzettaobjects.it/files/image_2160_1221/uploads/2025/03/13/67d362cc74540.jpeg

Ο ΠΑΟ δεν παράτησε το ματς: αμέσως ο Ιωαννίδης μείωσε σε 3-1 με πέναλτι που κέρδισε ο Ουαναί με ένα σόλο που τρέλανε τους Βιόλα. Αλλά παρά την μεγάλη του θέληση δεν βρήκε το γκολ που θα έστελνε το ματς στην παράταση. Κι όταν στις καθυστερήσεις αποβλήθηκε ο Μπλαντένοβιτς οι ελπίδες έσβησαν. Η Φιορεντίνα προκρίθηκε απλά γιατί άντεξε. Και γιατί ξέρει την διοργάνωση: έχει προκριθεί με ανατροπές και τα δυο προηγούμενα χρόνια που αποκλείστηκε σε τελικούς, βέβαια όταν τις έκανε δεν ήταν στην κακή κατάσταση που είναι τώρα.

Τι έγραψαν οι Ιταλοί

Μετά από ματς ελληνικών ομάδων με δυτικοευρωπαϊκές κοιτάζω πάντα τι γράφουν οι άλλοι για τις ελληνικές ομάδες. Η Γκαζέτα Ντελο Σπορτ αποθεώνει τους Ιωαννίδη, Ουναϊ, Τετέ και Ντραγκόφσκι και αναρωτιέται γιατί ο Παναθηναϊκός δεν είχε στο πρώτο ημίχρονο την διάταξη του δεύτερου – θεωρεί την Φιορεντίνα καλύτερη αλλά και κομμάτι τυχερή αφού απέναντι στην πίεση του ΠΑΟ στην επανάληψη βρήκε μόνο μια φάση και την αξιοποίησε. Για τον Βιτόρια γράφει πως η απόφασή του να περιμένει την Φιορεντίνα ήταν ένα σχέδιο που πληρώθηκε ακριβά. Στην πραγματικότητα το σχέδιο δεν υπηρετήθηκε καθόλου. Ο ΠΑΟ πέτυχε τέσσερα γκολ στους Ιταλούς σε δυο ματς κι αποκλείστηκε. Κι από αυτό καταλαβαίνεις πως μάλλον έβγαλε μόνο του τα μάτια του χάνοντας μια τεράστια ευκαιρία.