Το instagram της εφορίας

Το instagram της εφορίας


Την προηγούμενη εβδομάδα ομολογώ πως με προβλημάτισε η ιστορία του περίφημου γάμου, που πρώτα απασχόλησε τις κοσμικές στήλες και μετά τους των «ράμπο» της ΑΑΔΕ που διέκρινε ένα όργιο φοροδιαφυγής. Ο,τι συνέβη θα μπορούσε να είναι ένα πρώτης τάξης σενάριο κωμωδίας αν δεν ήταν σημείο των καιρών. Όπως αποδείχτηκε όσοι κάποιο ρόλο είχαν στον γάμο αυτό δεν έκοψαν την παραμικρή απόδειξη για τις υπηρεσίες τους δηλώνοντας ότι αυτές ήταν το δώρο τους στο γαμπρό και στην νύφη. Ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι ότι η επιδρομή των εφοριακών μετά τον γάμο βασίστηκε στην διαφήμισή του: δεν ήταν τόσο οι αναφορές στις κοσμικές στήλες των περιοδικών αυτές που τράβηξαν την προσοχή, όσο οι αναρτήσεις στο Instagram. Σε αυτές είδαν το καταπληκτικό νυφικό που δεν στοίχισε τίποτα. Σε αυτές παρατήρησαν τον υπέροχο στολισμό της εκκλησίας και του κτήματος που έγινε η δεξίωση και που ήταν προσφορά ενός ανθοπωλείου που κατά πως φαίνεται είναι μη κερδοσκοπική οργάνωση, κι όχι επιχείρηση με σκοπό το κέρδος. Σε αυτές τέλος διέκριναν τον τραγουδιστή και τους μουσικούς, που όχι μόνο δεν δέχτηκαν χρήματα για να μην προσβάλουν το ζευγάρι αλλά, όπως κατηγορούνται, δεν δήλωναν και τίποτα στην εφορία χρόνια τώρα. Ολοι αυτοί κλήθηκαν να λογοδοτήσουν και σίγουρα θα έχουν να πουν πολλά. Αλλά αυτό με ενδιαφέρει ελάχιστα: αυτό για το οποίο προβληματίζομαι είναι μήπως αυτή η ιστορία αλλάξει το Instagram όπως το ξέραμε μέχρι τώρα.

 https://emea.gr/wp-content/uploads/2024/01/gamos_001_emea_business_voice.jpg

Αν η σελίδα μας στο FaceBook είναι κάτι σαν το παιδικό μας λεύκωμα με το οποίο πιστεύουμε πως έφτασε η ώρα να ασχοληθεί όλη η Ελλάδα (ή τουλάχιστον όποιος μας ξέρει) και το Χ (πρώην Twitter) ένα εργαλείο για ατελείωτους καυγάδες, το Instagram είναι το περίφημο «καθρέφτη καθρεφτάκι μου» το οποίο η βασίλισσα ρωτάει κάθε μέρα ποια είναι η ομορφότερη. Ολη του η επιτυχία βασίζεται στο ό,τι ικανοποιεί την ανθρώπινη ματαιοδοξία. Τα φίλτρα (όχι τα μαγικά, αλλά αυτά της ιντερνετικής εικόνας) επιτρέπουν σε καθένα που το θέλει να είναι όχι απλά όμορφος, αλλά αξιοζήλευτος. Κάθε Παρασκευή και Σάββατο (ανάλογα με το ποιους ακολουθείς…) μπορείς να δεις σε ποια κλαμπ έχει κόσμο. Γεμίζει επίσης το time line με φωτογραφίες από κορίτσια που διαφημίζουν τα νέα τους φορέματα – οι καταχωρήσεις μπορεί να είναι, αλλά μπορεί και να μην είναι, πληρωμένες. Αναλόγως διαφημίζονται ταξίδια, παραλίες, εξοχικά, αυτοκίνητα, εστιατόρια – τα πάντα. Δεν πληρώνουν φυσικά όλοι αυτοί: απλά με την επίδειξή τους ο χρήστης επιδεικνύει την δική του λαμπρότητα. Κάθε ανάρτηση σχεδόν θα μπορούσε να συνοδεύεται από την λεζάντα «κοιτάξτε τι ωραία περνάω αντίθετα με σας». Κι εσύ που την διαβάζεις απλά σκέφτεσαι πότε θα κάνεις κι εσύ τις ανάλογες αναρτήσεις με την ίδια ακριβώς υπόδειξη – θα είναι τεκμήρια αν όχι της ευτυχίας σου αλλά τουλάχιστον της καλοπέρασής σου. Αυτής της καλοπέρασης, που στην περίπτωση του περίφημου γάμου, έγινε στόχος.

 https://www.thetoc.gr/Content/ImagesDatabase/p/767x428/crop/both/files/articles/3/article_99869/h-apisteuti-xlidi-twn-plousiopaidwn-tou-meksiko.w_hr.jpg?quality=90&404=default&v=2

Είναι εύκολο να καταλάβει κανείς ότι αν η επιχείρηση αυτή της ΑΔΑΕ στεφθεί με εισπρακτική επιτυχία θα έχουμε κι άλλες. Ήδη διάφοροι και διάφορες αυτοαποκαλούμενοι influencers μαθαίνω ότι αρνούνται δουλειές: δεν θέλουν έρευνες για τις προηγούμενες. Όμως πέρα από τους επαγγελματίες υπάρχουν και οι απλοί άνθρωποι που θα ναι δύσκολο να ζήσουν με τον φόβο της εφορίας και θα πρέπει να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες: τέρμα πια η προβολή της καλοπέρασης και της πολυτέλειας.

Αν οι υπολογισμοί μου είναι σωστοί το καλοκαίρι που μας έρχεται θα έχουμε ένα άλλο Instagram. Δεν θα υπάρχουν κοπέλες με ακριβά μαγιό, αλλά όλες θα είναι ντυμένες καλόγριες ή βοσκοπούλες. Τέρμα οι φωτογραφίες από Μύκονο ή Σαντορίνη: τώρα όλοι κι όλες θα φωτογραφίζονται αποκλειστικά στην αυλή της γιαγιάς. Δεν υπάρχει περίπτωση να ξαναδείς στο Instagram άνθρωπο να οδηγεί ακριβό αυτοκίνητο: θα γεμίσει ποδηλάτες – μπορεί και τύπους που φωτογραφίζονται πάνω σε πατίνια. Κανείς δεν θα ξαναβάλει φωτογραφία από το εξωτερικό: το πιο μακρινό ταξίδι που θα φαίνεται να κάνει Αθηναίος στο Instagram θα είναι μέχρι την Αίγινα και Σαλονικιός μέχρι την Χαλκιδική – άλλωστε σαν αυτή δεν έχει πουθενά. Δεν θα βλέπεις πλέον κλαμπ ή πόσο μάλλον μπουζούκια: η μόνη επιχείρηση εντός της οποίας μπορείς να φωτογραφίζεσαι θα είναι τα ταπεινά EΛTA. Φυσικά τέλος οι φωτογραφίες από γάμους και βαφτίσια: θα τις βγάζουν όλοι κρυφά και θα τις διακινούν με κούριερ και άκρα εμπιστευτικότητα. Εξαίρεση θα αποτελούν μόνο οι γάμοι των ομόφυλων ζευγαριών για τους οποίους γίνεται συζήτηση ένα μήνα τώρα και δεν μπορεί να πάει χαμένη. Αλλά κι αυτοί θα είναι στα πλαίσια του παλιού εκείνου σεμνά και ταπεινά: ούτε δεξιώσεις δεν θα προβάλλονται, ούτε καν ο δήμαρχος. Ανθρωπος είναι κι αυτός: δεν υπάρχει λόγος να τον τρέχουν στην εφορία γιατί πάντρεψε τους μόνους που μοιάζουν πραγματικά να θέλουν να παντρευτούν.

 https://www.faysbook.gr/wp-content/uploads/2019/02/ellen-portia-australia.jpg

Το Instagram που ξέρετε να το ξεχάσετε. Τέρμα πια οι ρετουσαρισμένες φωτογραφίες με τα σχόλια «μπράβο κουκλίτσα μου» και τι «μωρό είσαι εσύ». Τέρμα οι κοριτσοπαρέες που τραγουδούν Τέιλορ Σουίφτ: τώρα το πολύ πολύ να βλέπεις βίντεο με μαυροφορεμένες που θα τραγουδάνε Τάνια Τσανακλίδου – εκτός αν η εφορία θεωρήσει το «Μαμά γερνάω» κρυπτομήνυμα – κάτι σαν εντολή στη μάνα να κρύψει τα λεφτά της σύνταξης. Οπως και να χει τέρμα τα «δειτε τα νέα μου παπούτσια» και τα «αχ τα θέλω κι εγώ».Τέρμα οι «σέλφι» με φόντο τον πύργο το Αϊφελ ή μπροστά σε αγάλματα, εκτός αν με το αγα,μα στο δρόμο προχωρήσαμε.Και φυσικα τέλος οι φωτογραφίες απο μήνες του μελητος γιατι κι αυτοι σε ελέγχους γάμων απο την εφορία μπορεί να οδηγήσουν. Αν μπαίνει φωτογραφία από κοινωνική εκδήλωση αυτή θα είναι από μνημόσυνο - άντε το ερχόμενο Πάσχα να μπει και καμία από την περιφορά του Επιταφειου αρκεί να μην προδίδει ταξίδι στην Κέρκυρα.

(Βημαγκαζίνο Φεβρουάριος 2024)